Klasy matematyczno-fizyczno-geograficzne w Wielkopolsce

Klasa II a nad Jeziorem Góreckim w Wielkopolskim Parku Narodowym

28.05.2014r. o godzinie 23.00 klasy Ia i IIa – pod opieką prof. prof. Małgorzaty Nawary, dr Anny Batko-Łazarskiej i Stanisława Osiki – wyjechały z dworca autobusowego w Rabce-Zdroju na wycieczkę krajoznawczo-turystyczną.

Po dotarciu na miejsce pierwszym jej punktem był spacer i krótki wykład naszych kolegów w Wielkopolskim Parku Narodowym, połączony ze zwiedzaniem wystawy w Muzeum Przyrodniczym. Następnym przystankiem był Poznań, po drodze jednak zajrzeliśmy do muzeum poświęconego sławnemu polskiemu pisarzowi – Arkademu Fiedlerowi, które znajduje się w Puszczykowie. W tym samym dniu wstąpiliśmy także do zamku i arboretum w Kórniku. Następnego dnia zwiedzaliśmy Ostrów Lednicki – domniemane miejscu chrztu Polski. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Gniezna, gdzie obejrzeliśmy słynne Drzwi Gnieźnieńskie, które przedstawiają życie i męczeńską śmierć biskupa Wojciecha. Następnie ujrzeliśmy rekonstrukcję grodu w Biskupinie, po czym odbyliśmy przejażdżkę kolejką wąskotorową do Wenecji (tej polskiej oczywiście). Trzeciego dnia odkrywaliśmy Poznań i znajdującą się tam katedrę. Byliśmy pod wrażeniem Starego Miasta. Większość czekała pod wieżą poznańskiego ratusza, aż pojawią się słynne poznańskie koziołki. W tym samym czasie, również na rynku, zebrał się tłum ludzi, mających zamiar pobić rekord Guinnesa w robieniu baniek mydlanych. W końcu po długim i męczącym oczekiwaniu w południe koziołki nieśmiało wychyliły się z wieży. Po tych atrakcjach odjechaliśmy do Wrocławia. Tam obejrzeliśmy „Panoramę racławicką”. Wieczorem oglądnęliśmy spektakularną instalację wizualno-muzyczną – fontannę multimedialną, znajdującą się przed Halą Stulecia. Na zakończenie były fajerwerki.
Wróciliśmy do Rabki 1 czerwca nad ranem. Z jednej strony byliśmy szczęśliwi, ponieważ ciekawe i miłe były dla nas odkrywanie naszej ojczyzny i wspólnie spędzony czas. Z drugiej strony smutni, bo musieliśmy powrócić do rzeczywistości i nauki w szkolnej ławie.