2a i 1a w Budapeszcie

W dniu 24 kwietnia 2024 roku, w ramach zorganizowanej wycieczki szkolnej, uczniowie klas 2a i 1a wyruszyli na trzydniową podróż do Budapesztu. Poniżej zamieszczamy ich relację.

Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do stolicy Węgier około godziny 14:00. Pierwszego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od Placu Bohaterów, gdzie zachwycaliśmy się imponującym Pomnikiem Tysiąclecia oraz przestrzennym Parkiem Miejskim Városliget. Następnie nasza grupa udała się na spacer wokół zamku Vajdahunyad, który urzekł nas swoim bajkowym urokiem. Dzień zakończyliśmy zwiedzaniem majestatycznego budynku Parlamentu. Wieczór spędziliśmy w lokalnej restauracji, gdzie o godzinie 18:00 cieszyliśmy się wspólnym obiadem, delektując się węgierskimi specjałami.

Drugi dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od wizyty na Wzgórzu Zamkowym, skąd rozciągały się malownicze widoki na całe miasto. Następnie przeszliśmy do Pałacu Królewskiego, gdzie zanurzyliśmy się w bogatej historii Budapesztu. Po drodze, mijając Basztę Rybacką, zatrzymaliśmy się, aby podziwiać jej architekturę. Potem odwiedziliśmy urokliwy Kościół św. Macieja, co pozwoliło nam poczuć ducha tradycji i religijności miasta. Następnie kontynuowaliśmy  wycieczkę, udając się w kierunku Parlamentu, by zachwycać się jego monumentalną architekturą. Dalej przeszliśmy na Plac Wolności, gdzie w otoczeniu miejskiego zgiełku poczuliśmy prawdziwy puls miasta. Przemierzając urokliwą ulicę Vaci, zatrzymaliśmy się przy zabytkowej Hali Targowej, czerpiąc z atmosfery handlu i kultury. Przechodząc przez Most Wolności, podziwialiśmy z kolei rozległe widoki na Dunaj, nieopodal odwiedziliśmy też Kaplicę Skalną, ulegając jej spokojnej atmosferze. Kolejnym punktem naszej trasy była Bazylika Świętego Stefana, gdzie doświadczyliśmy duchowej atmosfery i piękna wnętrza. Dzień zakończyliśmy na rejsie Dunajem, podziwiając oświetlone nocą widoki Budapesztu.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Jaskiniach Aggtelek, które zachwyciły nas swoimi naturalnymi formacjami. Po tej ekscytującej przygodzie wracaliśmy do domu, pełni nowych doświadczeń. Podróż powrotna upłynęła nam na wspólnym śpiewaniu i dzieleniu się wrażeniami z wycieczki, co jeszcze bardziej zbliżyło nas, uczniów klas 2a i 1a. Te trzy dni w Budapeszcie były pełne niezapomnianych wrażeń, a my wróciliśmy do domu bogatsi o wspomnienia, które na pewno zostaną z nami na długo.