Klasy mat-fiz-geo w Bieszczadach

W dniach 10-13 października uczniowie klas 2a i 3a wybrali się na wycieczkę w Bieszczady.
Celem wycieczki było zapoznanie z dziedzictwem przyrodniczym i kulturowym Bieszczad i Beskidu Niskiego.
Już pierwszego dnia wyruszyliśmy na wędrówkę po zachwycających bieszczadzkich szlakach. Przeszliśmy z Brzegów Górnych przez Połoninę Caryńską do Ustrzyk Górnych gdzie czekała na nas pyszna obiadokolacja.
Następnego dnia nasza trasa prowadziła z Wetliny przez Dział, Małą i Wielką Rawkę, Krzemieniec do Ustrzyk Górnych. Na odcinku Wielka Rawka – Krzemieniec – Wielka Rawka wędrowaliśmy szlakiem prowadzącym wzdłuż granicy polsko – ukraińskiej. Krzemieniec (Kremenec, Kremenaros) to szczyt, na którym stykają się granice trzech krajów: Polski, Słowacji i Ukrainy.
Trzeciego dnia pokonując trasę: Wołosate – Tarnica – Przełęcz Goprowska – Halicz – Rozsypaniec – Wołosate zdobyliśmy Tarnicę o wysokości 1346 m n.p.m., która jest najwyższym szczytem Bieszczad Zachodnich.
Ostatniego dnia zwiedziliśmy Klasztor Sióstr Nazaretanek w Komańczy gdzie internowano Prymasa Polski kard. Stefana Wyszyńskiego oraz wpisaną na listę światowego dziedzictwa UNESCO cerkiew greckokatolicką w Owczarach z przepięknie zachowanym ikonostasem.
Wycieczka pozwoliła nam poznać nasze własne możliwości trekkingowe oraz poszerzyła naszą wiedzę w zakresie geografii, historii i kultury tego regionu.