Spotkanie z Rzecznikiem Praw Konsumenta

Dnia 30 września 2015r. na lekcji „Podstaw przedsiębiorczości” klasy pierwsze gościły Panią Rzecznik Praw Konsumenta. Na tym spotkaniu dowiedzieliśmy się wielu rzeczy, o których powinien wiedzieć każdy konsument. Po pierwsze, Pani uświadomiła nam, że uzyskanie porad dotyczących praw konsumenta jest bezpłatne. Wytłumaczyła nam, kto to jest konsument (osoba, która kupuje jakąś rzecz lub korzysta z jakichś usług), towar wadliwy (zepsuty lub niekompletny), reklamacja i wyjaśniła procedury reklamacyjne (wymiana lub naprawa towaru). Opowiedziała również o terminach złożenia/rozpatrzenia reklamacji. Oprócz tego dowiedzieliśmy się, jaka jest rola Rzecznika Praw Konsumenta. Po tym spotkaniu wiemy, jakie mamy prawa, na co powinniśmy uważać i na co zwracać uwagę podczas zakupów, jak ewentualnie odstąpić od umowy oraz do kogo zgłosić się w razie problemów. Dzięki tej lekcji będziemy ostrożniej dokonywać zakupów.

Ola Jarząbek Ic